Estació tren Sant Llorenç

Situació

Al final del carrer de la Mar, passat el torrent, a mà dreta.

Descripció

L’11 de març de 1915, l’Ajuntament de Sant Llorenç i a instàncies de Rafel Blanes va sol·licitar la línia al ministeri de Foment. El tren es va inaugurar el 29 de març de 1921. El 20 de juny de 1977 va passar el darrer tren.

El gener de 1998 les revistes del Llevant de l’Associació de la Premsa Forana de Mallorca –entre les quals hi havia Flor de Card- crearen la “Coordinadora per a la recuperació de la línia de tren Inca-Artà”. La primera travessa d’aquest tram es va posar el 27 de març del 2010 i el 10 d’agost del 2011 es van suspendre. En setembre del 2013, Serveis Ferroviaris de Mallorca va anunciar que transformava aquest corredor en una via verda i abandonava definitivament la idea de recuperar el tren.

El conjunt de l’edifici de l’estació del tren està format per tres edificis aïllats i disposats en línia: el banys, l’estació i el magatzem, tots a doble vessant, amb teules de ceràmica plana i les façanes aterracades, exceptuant un sòcol de pedra picada. Els enginyers inicials foren Paul Boury i els germans Gispert.

Bibliografia

CORTÈS I SERVERA, JOSEP

Sant Llorenç des Cardassar. Edificis singulars, possessions, molins, pous, sínies, fonts, jaciments arqueològics... Sant Llorenç des Cardassar: Associació Cultural Flor de Card, Col·lecció Es Pou Vell, núm. 11, 2012.

Imatges: 
Estació de tren Sant Llorenç
Estació de tren Sant Llorenç